مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 14:152021-09-15سياسي

ائتلاف «داود اوغلو» و «باباجان» دو یار قدیمی اردوغان علیه وی


احتمال ائتلاف داود اغلو و باباجان دو یار قدیمی اردوغان علیه او در انتخاباتی که مخالفان دولت تلاش دارند پیش از موعد برگزار شود، وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه قرار است در نیمه 2023 برگزار شود و همزمان مخالفان دولت ترکیه تلاش دارند به این بهانه که کشور در شرایط بد سیاسی و اقتصادی بی سابقه به سر می برد، زمان برگزاری محسوب می شدند.

داود اغلو گفته است تصمیم دارد در انتخابات سال 2023 ریاست جمهوری شرکت کند، او از تئوریسین های اصلی سیاست خارجی حزب عدالت و توسعه در ابتدای قرن 21 به شمار می رود و  بیشتر حجم انتقادات خود را به سیاست های داخلی اردوغان معطوف کرده و کمتر به سیاست خارجی ترکیه می پردازد.

 نخست وزیر اسبق ترکیه سال گذشته در سخنانی گفته بود که حزب عدالت و توسعه در آینده نزدیک دیگر وجود نخواهد داشت و ترکیه اعتبار بین المللی خود را از دست داده است.

همچنین حزب جمهوری خلق یعنی بزرگترین حزب مخالف اردوغان و حزب خوب به رهبری مرال آکشنر که او نیز از اردوغان جدا شده، قرار است به ائتلاف معارضان بپیوندند.

منابع ترکیه ای می گویند که حزب خلق دموکرات به عنوان بزرگترین حزب کردی و حزب اسلامی سعادت نیز به طور غیر رسمی از ائتلاف معارضان حمایت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف «داود اوغلو» و «باباجان» دو یار قدیمی اردوغان علیه وی

ائتلاف «داود اوغلو» و «باباجان» دو یار قدیمی اردوغان علیه وی