مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-15اقتصادي

لزوم پیش بینی پذیری نظام پولی و بانکی کشور


یک کارشناس اقتصادی معتقد است ساختار نظام تصمیم سازی در بازار پولی و بانکی کشور می بایست از قابلیت و توانایی پیش بینی بر اساس رویه های آزمون پذیر برخوردار باشد.

- ، ناصر شاهباز، کارشناس اقتصادی در یادداشتی، شاخصه های پیش بینی پذیر بودن یک ساختار اقتصادی و تأثیر آن بر نظام بانکی کشور را تشریح کرد که متن آن از نظرتان می گذرد: یک مسئول دولتی به ویژه در حوزه هایی که با معیشت مردم سر و کار دارد، باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ اگر پاکدستی، توانمندی علمی و تجربه را به عنوان سه پیش فرض اساسی در نظر بگیریم، به نظر می رسد مهم ترین شاخص یک مسئول اقتصادی، توان پیش بینی و برنامه ریزی است.

در این باره گفتنی هایی هست: 1.

یکی از مهم ترین مباحث در علم اقتصاد، پیش بینی پذیری است.

مسئولان اقتصادی، به ویژه در بانک مرکزی و بانک ها، باید بتوانند مؤلفه های اقتصادی را پیش بینی کنند که این مسئله ناظر به دو موضوع است.

اول آن که اساساً مدیریت اقتصادی کشور به گونه ای باشد که دچار نوسانات و افت و خیزهای شدید نشود تا برای تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مردم قابل برنامه ریزی باشد.

دوم هم آن که مدیران و متولیان نظام اقتصادی و بانکی کشور، توان برنامه ریزی و پایبندی به آن را داشته باشند و تخمینشان، در واقع نقشه راهی باشد که می خواهند اجرا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پیش بینی پذیری نظام پولی و بانکی کشور

لزوم پیش بینی پذیری نظام پولی و بانکی کشور