مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 09:352021-09-15اقتصادي

دست باغداران در پوست گردو/ خسارات خشکسالی به گردوی «سامان»


خسارات خشک سالی به باغات گردوی چهارمحال و بختیاری باغداران را با مشکل جدی مواجه کرده به طوری که مدیر جهاد کشاورزی سامان می گوید: میزان تولید در این بخش 40 درصد کاهش یافته است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: این روزها باغداران چهارمحال و بختیاری مشغول برداشت گردو هستند، اما چیزی که باعث تلخ کامی آن ها شده کاهش میزان تولید به دلیل خشک سالی و خسارات ناشی از سرمای بهاره است.

وضعیت کاهشی تولید در باغات گردوی سامان در حالی است که این مشکل را در فصل برداشت دیگر محصولات باغی ازجمله بادام و هلو نیز شاهد بودیم.

شهرستان سامان قطب تولید محصولات باغی چهارمحال و بختیاری است.

محصول هلوی چهارمحال و بختیاری امسال در شرایطی برداشت شد که کاهش تولید این محصول به دلایل مختلف ازجمله خشک سالی و کمبود آب موجب نارضایتی باغداران شده بود.

متولیان آمار 25 تا 30 درصدی کاهش میزان تولید محصول هلو را اعلام کرده و احتمال می دهند با استمرار وضعیت کمبود آب، این روند در سال های پیش رو هم ادامه داشته باشد.

حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری پیش ازاین در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خسارت های خشک سالی در چهارمحال و بختیاری در سال جاری تشدید شده است، اظهار داشت: خشک سالی از طریق کاهش سطح زیر کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست باغداران در پوست گردو/ خسارات خشکسالی به گردوی «سامان»

دست باغداران در پوست گردو/ خسارات خشکسالی به گردوی «سامان»