مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 08:052021-09-15بين الملل

سد املاهای عربستان و امارات مقابل آنکارا؛ از مصر اصرار و از ترکیه انکار


ترکیه و مصر دور دوم مذاکرات خود را چهار ماه پس از دور اول انجام دادند و قاهره در این دور بر برخی خواسته هایی که قاهره آن را نمی پذیرد، تاکید کرد.

- سد املاهای عربستان و امارات مقابل آنکارا؛ از مصر اصرار و از ترکیه انکار ترکیه و مصر دور دوم مذاکرات خود را چهار ماه پس از دور اول انجام دادند و قاهره در این دور بر برخی خواسته هایی که قاهره آن را نمی پذیرد، تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه عربی21، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اظهار کرد: روابط دو کشور ترکیه و مصر در مسیر عادی شدن است و برگزاری دور دوم مذاکرات دو کشور در آنکارا نشان دهنده پیشروی مرحله دیگری است.

چلیک گفت: ما روابط تاریخی و دوستانه داشته و بابت دریای مدیترانه که در آن اشتراک داریم، مسؤولیت هایی بر عهده ما است.

روزنامه حریت چاپ ترکیه اما با اشاره به اینکه مذاکراتی که از طریق دستگاه های اطلاعاتی آغاز شدند، میان وزارت خارجه های دو کشور ادامه دارند، نوشت: قاهره بر خواسته های خود که عربستان و امارات پشت آنها هستند، پافشاری دارد و دشوار است که آنکارا با آنها موافقت کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: یکی از خواسته هایی که امارات و عربستان پشت آن قرار دارند و مصر بر آن اصرار می کند، خروج نیروهای ترکیه ای از لیبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد املاهای عربستان و امارات مقابل آنکارا؛ از مصر اصرار و از ترکیه انکار

سد املاهای عربستان و امارات مقابل آنکارا؛ از مصر اصرار و از ترکیه انکار