مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-15سياسي

نگاهی به حلم امام حسن(ع) در برابر دشمنان


وقتی امام حسن(ع) صلح کردند افردی که ادعای شیعه بودن داشتند مقابل حضرت ایستادند و به ایشان می گفتند «ای خوار کننده مؤمنین»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در سخنرانی خود در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم امام مجتبی(ع) تقارن طفولیت ایشان با رسالت پیامبر(ص) است و در روایات فراوانی از اظهار محبت رسول خدا(ص) و انس امام مجتبی(ع) با آن حضرت سخن به میان آمده است.

وی افزود: مردم مدینه بارها دیدند که پیامبر(ص) امام مجتبی(ع) را در بغل گرفتند و رو به آسمان فرمودند که خدا! من حسنم را دوست دارم و تو نیز او را دوست داشته باش و هرکسی هم که این فرزندم را دوست داشته باشد را مورد محبت خود قرار ده.

استاد هر وقت نگاهم به چهره حسن بن علی(ع) می افتد یاد آن روزی می افتم که پیامبر(ص) در مسجد سخنرانی می کردند و همین که امام مجتبی(ع) از در وارد شدند و همین که پدربزرگ خود را دیدند به سمت ایشان شروع به دویدن کردند و به زمین خوردند و شروع به گریه کردن کردند؛ همین که صدای گریه حسن بن علی(ع) بلند شد دیدم پیامبر(ص) دیگر قادر به سخن گفتن نیستند و از منبر پایین آمدند و امام مجتبی(ع) را بغل کردند و او را آرام کردند و فرمودند من طاقت گریه حسنم را ندارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به حلم امام حسن(ع) در برابر دشمنان

نگاهی به حلم امام حسن(ع) در برابر دشمنان