مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-15اقتصادي

برداشت دانه های سرخ و سیاه؛ زمین نیم هکتاری که برای 25 نفر اشتغال آفرید


فصل چیدن دانه های سرخ و سیاه رنگ تمشک خودرو و فصلی از بیشه های تمشک جوار رود ارس خروشان آغاز شده و این نعمت الهی در جلگه مغان روزی رسان جوانان و کشاورزان اصلاندوز شده است.

- خبرگزاری فارس _اردبیلحسین زالی: در روزهای پایانی تابستان فصل برداشت دانه های سرخ و سیاه رنگ تمشک خودرو در شهرستان اصلاندوز استان اردبیل در جوار رود ارس خروشان آغاز می شود، میوه ای خودرو که روزی رسان جوانان بوده و محل درآمد خوبی برای جوانان شده است.

شهرستان اصلاندوز مغان یکی از نقاطی است که محصول تمشک در آن به فراوانی یافت می شود، برداشت این محصول از اراضی اصلاندوز برای جوانان جویای کار به عنوان منبع اشتغال زایی و درآمد محسوب شده و از مهاجرت آنها برای کار به شهرهای بزرگ در تابستان به خوبی جلوگیری می کند.

معمولا تمشک های تابستانه اواخر بهار تا حداکثر اواسط مردادماه قابل برداشت هستند و پس از آن دیگر خبری از تمشک های وحشی تابستانه نیست.

از اواسط شهریور ماه به مرور پای تمشک های پاییزه به بازار می رسد و تا آبان ماه می توان این دانه های خوش طعم و سیاه و سرخ رنگ را در بازار دید.

  کسب روزی حلال با نعمتی خدادادی این نعمت خدادادی در فصل تابستان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده است، جوانانی که قدر این نعمت الهی را دانسته و بی تفاوت از کنار آن گذر نکرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت دانه های سرخ و سیاه؛ زمین نیم هکتاری که برای 25 نفر اشتغال آفرید

برداشت دانه های سرخ و سیاه؛ زمین نیم هکتاری که برای 25 نفر اشتغال آفرید