مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-15بين الملل

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با پکن از ترس جنگ افروزی ترامپ با چین


کتاب جدیدی در آمریکا نشان می دهد که رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پی نگرانی از آغاز جنگی با چین در پی تنش زایی رییس جمهور پیشین آمریکا، با همتای چینی خود تماس گرفته تا کاهش تنش انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماجراهای ریاست جمهوری چهار ساله دونالد ترامپ بر آمریکا حتی با وجود گذشت هفت ماه از کنار رفتن وی، هنوز هم ادامه دارد و ابعاد بیشتری را از وضعیت آشوبناک کاخ سفید در دوره او آشکار می کند.

روزنامه حدود 200 منبع مطلع دولتی و غیردولتی نوشته شده، آمده است، میلی که از رفتارهای عصبی ترامپ در هفته های پایانی حضورش در کاخ سفید و مشخص شدن شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری نگران بود، یک بار در تاریخ سی ام اکتبر 2020 و بار دیگر در تاریخ هشتم ژانویه با لی زوچِنگ رییس ستاد مشترک کمیته مرکزی نیروهای مسلح چین تماس گرفت.

به نوشته واشنگتن پست، میلی در این تماس به ژنرال لی اطمینان خاطر داده بود که آمریکا باثبات است و قرار نیست که حمله ای نظامی را انجام دهد و اگر قرار بر چنین امری شد، او حتما زودتر به پکن اطلاع خواهد داد.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که این مقام نظامی آمریکایی را به انجام تماس دوم با پکن ترغیب کرد، گفت وگویی بود که با نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با پکن از ترس جنگ افروزی ترامپ با چین

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با پکن از ترس جنگ افروزی ترامپ با چین