مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-15اقتصادي

طلای سبز ایران مهمان سفره عراقی ها


فرهاد اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به آغاز کشت محصول زیتون در شهرستان طارم، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول زیتون در این منطقه 20 هزار و 500 هکتار است که از این میزان 16 هزار هکتار از باغات بارده و چهار هزار و 500 هکتار غیر بارده هستند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی طارم با بیان اینکه برداشت زیتون در این منطقه از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است، افزود: در حال حاضر 35 درصد از محصول زیتون  از باغات این شهرستان برداشت شده است.

اکبری تصریح کرد: طبق پیش بینی ها امسال باید 60 هزار تن زیتون از باغات این منطقه برداشت می شد، ولی این میزان پیش بینی به دلیل خسارت های ناشی از آب و هوا، افزایش 15 درجه دما در فصل زمستان، گرده افشانی و.

با کاهش 50 درصدی به 30 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 700 نفر بهره بردار طارمی برداشت زیتون را انجام می دهند، عنوان کرد: امسال پیش بینی می شود 80 درصد از محصول برداشتی زیتون برای فرآوری کنسروی و 20 درصد آن به صورت روغنی استفاده شود.

اکبری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 900 میلیارد تومان  حاصل از برداشت زیتون عاید بهره برداران شود، گفت: در مجموع 300 هزار نفر روز در این منطقه مشغول برداشت زیتون هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سبز ایران مهمان سفره عراقی ها

طلای سبز ایران مهمان سفره عراقی ها