مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-15اقتصادي

اثرات زیانبار آتش زدن کاه و کلش در کمین محیط زیست


همه ساله شاهد آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان و افراد ناآگاهی هستیم که اقدام به سوزندان و آتش زدن سهوی و عمدی کاه و کلش می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در پی اعتراض و نارضایتی عده ای از شهروندان از وضعیت موجود در خصوص آتش زدن کاه و کلش و نیز برای اطلاع بیشتر از ضرر و زیان اثرات مخرب آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی، با رییس محیط زیست و غذای جهاد کشاورزی استان فارس گفتگو کردیم.

محمدمهدی غیاثی در این باره اظهار داشت: بر اساس قانون هوای پاک و طبق ماده 688 مجازات اسلامی، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با ا شاره به اینکه به خطر انداختن سلامت بهره برداران، منجر به ایجاد مشکلات تنفسی به ویژه در فصل گرما و از بین بردن خاکی که سال ها طول می کشد تا دوباره تشکیل شود از آثار مخرب سوزاندن کاه و کلش است، افزود: افراد متخلفی که اقدام به سوزاندن بقایای محصول کنند به مراجع قضایی تحویل داده می شوند.

مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: برای آگاهی دادن به کشاورزان درباره مضرات آتش زدن کاه و کلش آموزش های لازم به صورت پیامک و نیز نصب بنر در مراکز از جمله برنامه های اجرایی این سازمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات زیانبار آتش زدن کاه و کلش در کمین محیط زیست

اثرات زیانبار آتش زدن کاه و کلش در کمین محیط زیست