مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-15اقتصادي

بخش کشاورزی 93 درصد آب استحصالی بردسکن را مصرف می‎کند


رییس اداره بهره‎برداری و توسعه امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: بخش کشاورزی بردسکن که بیش از 93 درصد آب استحصالی منابع زیرزمینی را مصرف می‎کند نیازمند توجه بیشتری به ویژه برای افزایش بهره ‎وری آبیاری است.

- محمد صادقی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: سال‎هاست در کشور، استان و شهرستان بردسکن با خشکسالی پیاپی و کم آبی دست و پنجه نرم می ‎کنیم و هر ساله شاهد افت کمی و کیفی سفره های زیرزمینی آب در منطقه هستیم،در بیشتر مناطق شهرستان بردسکن افت سطح آب به بیش از یک متر می‎ رسد.

وی اظهار کرد: کسری مخازن زیرزمینی سالانه رو به افزایش بوده و آب چاه بسیاری از مناطق و دشت‎ها شور شده است، همچنین نشست زمین و پیشروی کویر و شور شدن خاک نیز مزید بر علت شده و جابجایی و تغییر محل چاه ها، کف شکنی و تقاضای افزایش دبی آب از طرف کشاورزان همه و همه گواهی بر این مدعاست.

رییس اداره بهره ‎برداری و توسعه امور آب و فاضلاب بردسکن با بیان اینکه آب شرب سالم و بهداشتی شهرها و روستاهای شهرستان به سختی و با فاصله زیاد و با صرف برق و انرژی و هزینه فراوان تأمین و در اختیار مشترکان قرار می‎گیرد، عنوان کرد: متاسفانه دیگر از چشمه سارها، رودخانه ها و قنات‏ های ساخته دست بشر خبری نیست و عمده آن ها یا خشک و رها شده و یا دبی استحصالی آن ها به شدت کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش کشاورزی 93 درصد آب استحصالی بردسکن را مصرف می‎کند

بخش کشاورزی 93 درصد آب استحصالی بردسکن را مصرف می‎کند