مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-15اجتماعي

دخالت عوامل انسان ساز در تخریب تالاب انزلی


مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به دخالت عوامل انسان ساز در تخریب تالاب بین المللی انزلی، گفت: ورود بی رویه فاضلاب های صنعتی و خانگی زمینه تخریب تالاب را فراهم کرده است.

- ، ساسان کفایی امروز (چهارشنبه) در گفتگویی با بیان اینکه سه تالاب مهم بین المللی انزلی، امیرکلایه و پارک ملی بوجاق در گیلان واقع شده که اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: گیلان دارای 24 هزار هکتار تالاب بین المللی با مساحت 32 هزار هکتار است.

مدیرکل محیط زیست گیلان ارزش تالاب انزلی را هم تراز با دریاچه ارومیه دانست و گفت: بیش از 50 گونه ماهی و هشت گونه پرنده در این تالاب زندگی می کند و در صورت بارش باران های سیل آسا به عنوان یک عرصه سیل گیر برای انزلی کاربرد داشته و فواید اقتصادی نیز برای منطقه دارد.

وی همچنین با اشاره به عمق و وسعت تالاب انزلی، تصریح کرد: عمق تالاب بر تنوع زیستی اثرگذار بوده و اگر به سمت کم عمق تر شدن پیش برود نهایتاً لجن زار خواهیم داشت که این موضوع روی اقتصاد محلی اثرگذار است.

کفایی با اشاره به عوامل انسان ساز در تخریب تالاب انزلی، گفت: ورود بی رویه انواع فاضلاب های صنعتی و خانگی که سبب رشد بی رویه گیاهانی مانند سنبل آبی می شود در کنار مرداب خواری و سودجویی افراد، در تخریب تالاب انزلی مؤثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت عوامل انسان ساز در تخریب تالاب انزلی

دخالت عوامل انسان ساز در تخریب تالاب انزلی