مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-15اقتصادي

پتانسیل غنی صنایع دستی در کردکوی


شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان به عنوان یک قطب گردشگری علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی، دارای مردمانی مسلط بر ساخت انواع هنرهای سنتی از جمله جاجیم بافی، - ایسنا/گلستان شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان به عنوان یک قطب گردشگری علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی، دارای مردمانی مسلط بر ساخت انواع هنرهای سنتی از جمله جاجیم بافی، پارچه بافی سنتی و گلیم بافی است.

شهرستان کردکوی با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر و مساحتی در حدود 815 کیلومترمربع در غرب استان گلستان و در فاصله 29 کیلومتری گرگان واقع شده است.

این شهرستان در غرب استان گلستان و از یک بخش مرکزی و سه دهستان چهار کوه، سدن رستاق غربی و شرقی با 31 روستا تشکیل شده که از شمال به شهرستان ترکمن، از جنوب به رشته کوه های البرز شرقی و استان سمنان، از شرق به شهرستان گرگان و از غرب به شهرستان بندرگز محدود است.

جنوب این شهرستان را هم ارتفاعات البرز شرقی تشکیل می دهد که مهم ترین کوه های آن درازنو، زمه کوه، چلستان، جهان نما و پلاش است.

این شهرستان از اهمیت و پیشینه ای کهن برخوردار است.

بر پایه شواهد تاریخی، هنگامی که شهر تاریخی تمیشه آبادان و محل حکمرانی بوده، این منطقه وجود داشته و جمعیتش بیش از 20 هزار نفر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل غنی صنایع دستی در کردکوی

پتانسیل غنی صنایع دستی در کردکوی