مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 03:002021-09-14سياسي

شهریار و ادبیات عاشورایی


با برگزاری وبینار «شهریار و ادبیات عاشورایی»، علی اصغر شعردوست، رییس خانه موزه استاد شهریار و نماینده اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، - ایسنا/آذربایجان شرقی با برگزاری وبینار شهریار و ادبیات عاشورایی ، علی اصغر شعردوست، رییس خانه موزه استاد شهریار و نماینده اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادبیات عاشورا در اشعار استاد شهریار را بررسی کرد.

علی اصغر شعردوست در وبینار شهریار و ادبیات عاشورایی که در راستای اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: شهریار شاعر نامداری است که آوازه شهرتش نه تنها در زادگاهش تبریز، آذربایجان و ایران که در کشورهای پیرامون به عنوان شاعری ممتاز و دو زبانه پیچیده شده است.

وی افزود: شهریار اشتهار خود را مرهون چند ویژگی مهم است و اولین ویژگی این است که به سنت های ادبی ایران مسلط بوده و شعر خود را علاوه بر پاسداری میراث فرهنگ شعری ایران، در یک فضای جدید با یک راه نو آفریده است که ما از آن ها به نام مکتب شهریار یاد می کنیم.

وی بیان کرد: زمانی که در ایران تصور می شد شعر راه فترت را طی می کند و بعد از دوران مشروطیت به انتهای خود رسیده است، شهریار با آفریدن غزل های نوآیین، راه جدیدی در سرودن آغاز کرد که بعد از او این راه روندگان فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار و ادبیات عاشورایی

شهریار و ادبیات عاشورایی