مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 01:452021-09-14بين الملل

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با چین از بیم حمله ناگهانی ترامپ


یک ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا سال میلادی گذشته در دو تماس تلفنی با همتای چینی خود نسبت به احتمال آغاز یک جنگ از سوی «دونالد ترامپ» هشدار داد.

- به نقل از دیلی صباح، روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه در گزارش اعلام کرد که یک ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا سال میلادی گذشته قبل و پس از انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، دوبار با همتای چینی خود به طور محرمانه تماس گرفت تا نسبت به احتمال آغاز یک جنگ با چین از سوی آمریکا هشدار دهد.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده روز سی ام اکتبر 2020- چهار روز پیش از انتخابات آمریکا- و روز هشتم ژانویه- دو روز پس از یورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره با ژنرال لی ژوچنگ از ارتش آزادیبخش خلق چین تماس گرفته است.

در این تماسها، ژنرال میلی کوشیده تا به همتای چینی خود اطمینان خاطر دهد که ایالات متحده در وضعیت باثباتی قرار داشته و قصد حمله ندارد و اگر زمانی قرار شد حمله ای صورت بگیرد، وی پیش از حمله به همتای چینی خود اطلاع دهد.

مبنای این گزارش واشنگتن پست، کتابی جدید به نام خطر جدی (پریل) به قلم باب وودوارد و رابرت کوستا است که نتیجه گفتگوی این دو نویسنده با 200 منبع می باشد و قرار است هفته آینده منتشر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با چین از بیم حمله ناگهانی ترامپ

تماس مخفیانه ژنرال آمریکایی با چین از بیم حمله ناگهانی ترامپ