مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 16:302021-09-14سياسي

جایگاه آذربایجان در بسط شعر عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست


سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان این سرزمین بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست.

- ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان این سرزمین بوی دیگری دارد و جایگاه آذربایجان در ایجاد، بسط و گسترش ادبیات عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست.

محمدرضا پورمحمدی عصر روز سه شنبه 23 شهریور ماه در آیین افتتاحیه هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور مداحان، شعرا، پیرغلامان و خادمین هیئات حسینی سراسر کشور و تعدادی از کشورهای همسایه در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در تبریز سرافزار میزبان خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) هستیم؛ گنجینه های معنوی که بیش از 70 سال از عمر خود را به دور از بدعت و با عظمت تمام صرف برپایی مجالس حسینی کرده اند.

وی تکریم خادمین حسینی را یک فرهنگ سازی والگوسازی برای نسل های آینده عنوان کرد و افزود: ادبیات عاشورایی و مرثیه سرایی، از ناب ترین بخش های آفرینش شعر و شاعری است.

وی با بیان اینکه سابقه ی شعر عاشورایی در ادبیات فاخر فارسی به قبل از فردوسی بر می گردد، خاطرنشان کرد: سوز و گداز اشعار شاعران و نوای مداحان این سرزمین بوی دیگری دارد و جایگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه آذربایجان در بسط شعر عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست

جایگاه آذربایجان در بسط شعر عاشورایی با هیچ منطقه ای قابل قیاس نیست