مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-14سياسي

با کودتای رضاخان انحراف مشروطه تکمیل شد/ علل سقوط رضاخان چه بود؟


موسی نجفی با اشاره به اینکه با کودتای رضاخان انحراف مشروطه تکمیل شد، گفت: در آن دوره تعاریف ظلم به سمت استبداد و سپس دیکتاتور رفت و تغییرات در واژه ها رخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نخستین روز همایش ملی هشتادمین سالگرد اشغال ایران و سقوط رضاخان ؛ بررسی علل اشغال ایران و سقوط رضاخان در سوم شهریور 1320 به دبیری موسی حقانی، رییس موسسه تاریخ معاصر ایران ، 22 شهریور ماه در این موسسه با حضور اساتید مختلف حوزه تاریخ آغاز شد.

نخستین سخنران این همایش سیدمصطفی تقوی با موضوع مدرنیزاسیون در دوره پهلوی اول طی سخنانی عنوان کرد: اگر ما سقوط رضاخان را در دو عامل کلان مورد توجه قرار دهیم؛ عامل اول و اصلی این است که رضاخان مولود بیگانه بود و حضور او در عرصه قدرت، سیاست و حکومت ایران مولود اراده ملت ایران نبود.

این رویکرد و حکومت برای ملت ایران غیرقابل قبول و پذیرش بود و عامل کلان دوم نیز کارکرد رضاخان بود و مدرنیزاسیون که بخش مهم کارکرد او محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: تعاریف مختلفی درباره مدرنیته، مدرنیسم، سنت و مدرنیزاسیون وجود دارد اما من در کارم برای نوآوری بیشتر، یک تبیین نظام مند و شبکه ای از این مقوله ها ارائه کردم که در یک نظم مفهومی نسبت این مقوله ها را در نظر و عمل تبیین کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کودتای رضاخان انحراف مشروطه تکمیل شد/ علل سقوط رضاخان چه بود؟

با کودتای رضاخان انحراف مشروطه تکمیل شد/ علل سقوط رضاخان چه بود؟