مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-14سياسي

فرهنگ مهارت آموزی ترویج شود/ رشته های دانشگاه ها متناسب با بازار کار باشد


نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه راهکار برون رفت از معضل بیکاری ترویج فرهنگ مهارت آموزی است، گفت: رشته های ارائه شده در دانشگاه ها باید متناسب با ظرفیت های بازار کار و نیازمندی های هر استان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به همراه معاونان و هیأت رییسه این دانشگاه با وی، با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش آموزش های مهارتی اظهار کرد: نخبه ترین افراد باید به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش سوق داده شوند.

وی گفت: مشکل اشتغال در جامعه و بیکاری جوانان به ویژه دانش آموختگان، نداشتن مهارت یا ضعف مهارتی است که دستیابی به اشتغال به ویژه اشتغال پایدار را از آنان سلب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تأکید بر نیازسنجی و شناسایی اولویت های استان سمنان، تصریح کرد: رشته های ارائه شده در دانشگاه ها باید متناسب با ظرفیت های بازار کار و نیازمندی های هر استان باشد.

مطیعی بر اهمیت تقویت فرهنگ سازی فراگیری آموزش های مهارتی برای دانش آموزان و دانشجویان تأکید و به طرح کار و دانش (طرح کاد) در نظام آموزشی قدیم ایران که از ابتکارات دولت شهید رجایی بود اشاره کرد و گفت: راهکار برون رفت از معضل بیکاری ترویج فرهنگ مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ مهارت آموزی ترویج شود/ رشته های دانشگاه ها متناسب با بازار کار باشد

فرهنگ مهارت آموزی ترویج شود/ رشته های دانشگاه ها متناسب با بازار کار باشد