مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-14بين الملل

شکست حزب حاکم در نروژ؛ تردیدها درباره روابط با اتحادیه اروپا


شمارش بیش از 97 درصد آرای انتخابات پارلمانی نروژ نشان می دهد که حزب اپوزیسیون کارگر توانست حزب حاکم محافظه کار در این کشور را شکست دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارنا سولبرگ نخست وزیر هشت سال اخیر نروژ شکست خود و حزب حاکم محافظه کار این کشور در انتخابات پارلمانی را پذیرفت.

طبق گزارش رسانه های غربی، احزاب چپگرای اپوزیسیون در نروژ در مسیر پیروزی در انتخابات و کسب اکثریت کرسی های پارلمان این کشور هستند و اکنون باید برای تشکیل کابینه ائتلافی با دیگر احزاب مذاکره کنند؛ مذاکراتی که تغییرات اقلیمی و افزایش شکاف درآمدی از مسائل مهم آن خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، نتیجه انتخابات روز دوشنبه (دیروز) پارلمانی نروژ از شکست حزب حاکم محافظه کار این کشور حکایت دارد.

ارنا سولبرگ نخست وزیر هشت سال اخیر نروژ شکست خود و حزب حاکم محافظه کار این کشور در انتخابات پارلمانی را پذیرفت.

یوناس گار استوره رهبر حزب کارگر نروژ با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات ضمن تاکید بر پیروزی در انتخابات اعلام کرد که در نظر دارد برای تشکیل کابینه آینده مذاکرات را آغاز کند.

طبق گزارش رویترز ، جایگاه نروژ به عنوان یک کشور بزرگ تولیدکننده نفت و گاز از مسائل محوری در کارزار انتخاباتی سال جاری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست حزب حاکم در نروژ؛ تردیدها درباره روابط با اتحادیه اروپا

شکست حزب حاکم در نروژ؛ تردیدها درباره روابط با اتحادیه اروپا