مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-14اقتصادي

برنامه ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت/موافقت کلی وزیر صنعت با واردات خودرو


طرح ساماندهی خودرو در حالی در مجلس چکش می خورد که وزیر صنعت از موافقت خود با واردات خودرو در سطح کلان سخن گفته و وعده تولید خودروی ارزان قیمت را داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در حالی در دستور جلسه امروز صحن مجلس قرار دارد که بخشی از این طرح به واردات خودرو با ارز اشخاص اختصاص دارد و بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

در عین حال، طبق طرح مجلس، تنظیم واردات خودرو طوری خواهد بود که واردات به اندازه کمبود تقاضای موثر هر 6 ماه یکبار با سقف معینی انجام شود.

در این شرایط هرچند سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید: در بحث کلان با واردات خودرو موافق هستم، اما از عدم برنامه ریزی دولت برای واردات خودرو نیز نباید غفلت شود.

وی تاکید کرد: من در بحث کلان با واردات خودرو موافق هستم زیرا باید رقابت در بازار داخلی و خارجی وجود داشته و آن را تجربه کند.

یکی از برنامه های ما در سال 1400 این است که 30 درصد از خودروهای داخلی در بازارهای کشورهای خارجی به فروش برسد و این یعنی خودروساز باید رقابتی عمل کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اصل موضوع ممنوعیت واردات خودرو در شرایط کنونی برای یک بخش از بازار تولیدکننده به منظو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت/موافقت کلی وزیر صنعت با واردات خودرو

برنامه ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت/موافقت کلی وزیر صنعت با واردات خودرو