مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 04:152021-09-14سياسي

تسلیم و رضا بودن در برابر مقدرات الهی شاخصه شناخت مومن است


رشاد با بیان اینکه تسلیم بودن در برابر خداوند به معنای شکست نیست، گفت: تسلیم شدن دربرابر حضرت حق به معنای آن است که انسان در برابر مشیت و مقدرات الهی تسلیم باشد.

- ، آیت الله علی اکبر رشاد صبح امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: صفر، ایام اندوه آل الله است چرا که وفات پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در این ماه بوده است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: نقل شده روزی از حضرت سوال شد هر حقیقتی شاخص، معیار و مقیاسی دارد بفرمایید از چه طریق، شاخص و معیاری می توان فهیمد یک شخص مؤمن، واقعاً مؤمن است؟ وی با اشاره به اینکه انسان های بسیاری ادعای مؤمن بودن می کنند، گفت: اگر به نظر سنجی ها دقت شود می بینیم که بسیاری از افراد نظرشان نسبت به دیگران منفی اما درباره خودشان نظری مثبت دارند.

برای مثال وقتی از کسی پرسیده شود شما مؤمن هستید یا خیر؟ غالباً گفته می شود بله، اما زمانی که پرسیده می شود آیا جامعه مؤمن است یا خیر؟ می گویند خیر زیرا 80 درصد مردم نماز نمی خوانند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران به پاسخ حضرت امام صادق (ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت فرمودند: شاخص تشخیص مؤمن آن است که شخص مؤمن در برابر خداوند متعال تسلیم محض است؛ بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیم و رضا بودن در برابر مقدرات الهی شاخصه شناخت مومن است

تسلیم و رضا بودن در برابر مقدرات الهی شاخصه شناخت مومن است