مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 23:252021-09-13پزشكي

حذف پوشش بیمه ای داروی «فاویپیراویر»/افزایش قاچاق دارو


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از حذف پوشش بیمه ای داروی «فاویپیراویر» خبر داد و گفت: در حال حاضر کمبودی از این دارو در استان وجود ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، کمبود دارو خبری است که هر از چند وقت یکبار، موجبات نگرانی بخشی از مردم را که بیمار دارند فراهم می کند که در این میان دلایل متعددی برای آن عنوان می شود که مطرح شدن نام یک نوع دارو در کمک به بهبود بیماران آنهم بیماران مبتلا به کووید 19 که تا کنون هیچ داروی مؤثری برای آن یافت نشده است از جمله این دلایل است.

قاچاق معکوس دارو دیگر دلیلی است که هر از چند وقت یکبار برای کمبود برخی از داروها عنوان می شود.

به هر حال دلیل کمبود دارو هر چه که باشد موجبات آزار و اذیت جسمی و روحی نیازمندان به آن را فراهم می کند که امیدواریم با اقدامات و البته پیش بینی لازم از این کمبودها پیشگیری شود.

مریم نوبرانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با توصیه به مردم برای استفاده صحیح و درست از داروها اظهار کرد: قبول دارم که برخی کمبودها به دلایل مختلف از جمله خارج از حوزه مدیریتی استان ها وجود دارد، ولی تلاش ما برای به حداقل رساندن این کمبودها است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی درست در حوزه غذا و دارو، افزود: مردم ضمن این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف پوشش بیمه ای داروی «فاویپیراویر»/افزایش قاچاق دارو

حذف پوشش بیمه ای داروی «فاویپیراویر»/افزایش قاچاق دارو