مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 13:102021-09-13سياسي

اولین موزه قضایی جنوب شرق کشور در زرند راه اندازی می شود


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: اولین موزه قضایی جنوب شرق کشور در آینده نزدیک در زرند راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، محمد اسلامی در نشست رییس دادگستری این شهرستان و نماینده بنیاد متصدی زاده و انجمن بشر نعیم آباد با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری اسناد و لوازم قضایی در طول تاریخ برای انتقال فرهنگ پیشینیان به نسل جدید و آینده کشور اظهار کرد: خانه انصاف نعیم آباد نخستین خانه انصاف در کشور است که در سال 1396 به ثبت ملی رسید و برای ایجاد یک واحد بوم گردی مورد توجه قرار گرفت.

رییس میراث فرهنگی شهرستان زرند افزود: به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کاربری این خانه تاریخی در ایجاد عدل و انصاف و داوری های سنتی در حل و فصل دعاوی روستاییان در این خانه،  این مکان را به  اولین موزه قضایی جنوب شرق کشور تبدیل کنیم.

حجت الاسلام محمدی رییس دادگستری زرند هم  ضمن تقدیر از تلاش های بخش گردشگری شهرستان اظهار کرد: پیشنهاد  تبدیل  خانه انصاف به  موزه قضایی  یک ایده جذاب و در عین حال تاثیرگذار  در جهت  ترویج فرهنگ صلح و سازش قبل از ورود پرونده ها به سیستم قضایی است که  دقیقا  مبتنی بر اهداف متعالی دستگاه قضا خصوصا در اهداف طرح تحول قضایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین موزه قضایی جنوب شرق کشور در زرند راه اندازی می شود

اولین موزه قضایی جنوب شرق کشور در زرند راه اندازی می شود