مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-13پزشكي

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران


رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در وبینار آشنایی با دیابت و راه های مدیریت آن با رویکرد تلفیقی (طب مدرن و طب سنتی) که روز گذشته (یکشنبه) به میزبانی گروه علوم دارویی- سنتی در غدد پژوهشگاه برگزار شد، - رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در وبینار آشنایی با دیابت و راه های مدیریت آن با رویکرد تلفیقی (طب مدرن و طب سنتی) که روز گذشته (یکشنبه) به میزبانی گروه علوم دارویی- سنتی در غدد پژوهشگاه برگزار شد، بیماریهای غیرواگیر را علت 71 درصد از کل مرگ و میرها در سطح جهان خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر باقر لاریجانی با اشاره به این که دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و بیماری های تنفسی علت بیش از 80 درصد از مرگ های زودرس ناشی از بیماریهای غیر واگیر را تشکیل می دهند، رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات، عدم تحرک بدنی و مصرف مشروبات الکلی را اصلی ترین عوامل خطر مرتبط با این دسته از بیماری ها خواند.

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم افزود: کاهش عوامل خطر و همچنین غربالگری، تشخیص و مدیریت به موقع بیماری های غیرواگیر می تواند از بخش بزرگی از زیان های ناشی از این بیماری ها بکاهد.

وی با اشاره به این که متاسفانه دسترسی به اهداف مورد نظر 2030 برای توسعه پایدار در ارتباط با توقف رشد فزاینده دیابت تا به حال به خوبی محقق نشده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران