مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-13اقتصادي

طرح «جهش تولید در دیمزارها» تدوین شد


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از تدوین برنامه بذری و پشتیبانی فنی طرح پنج ساله برای جهش تولید در مزارع دیم خبر داد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خشنود علیزاده افزود: در این برنامه پنج ساله سطح قابل توجهی از مزارع دیم زیر کشت ارقام جدید با دستورالعمل های زراعی مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم می رود.

وی گفت: ما برای اجرای این برنامه نیاز بذری و طبقات مختلف بذر در اراضی دیم را پیش بینی کرده ایم.

علیزاده اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم در این برنامه کشت 4 میلیون هکتار گندم دیم هدفگذاری شده که برای پوشش بذری حداقل 40 درصد از این سطح به حدود 324 هزار تن بذر گواهی شده نیاز است.

وی ادامه داد: طبقات بذری پرورشی 1 و 3 و مادری مورد نیاز برای این منظور در گندم، جو و محصولات جایگزین نیز پیش بینی و برنامه ریزی شده که با مشارکت بخش خصوصی قابل تأمین است.

وی با بیان این که تولید هسته های بذر دیم نیاز به آبیاری مطمئن دارد، بر ضرورت تکمیل و توسعه زیرساخت ها در ستاد و مراکز همکار این مؤسسه تاکید ورزید.

رییس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در همین حال گفت: عملیات اجرایی جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی از سال زراعی 1400-1399 در شش استان آغاز شده و به تمام استان های دیم خیز کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «جهش تولید در دیمزارها» تدوین شد

طرح «جهش تولید در دیمزارها» تدوین شد