مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 06:302021-09-13بين الملل

مروری بر ماهیت جنگ ایران و عراق


مسائل مرزی ایران و عراق در قرارداد 1975 الجزایر حل شده بود و همچنین با توجه به حمایت کشورهایی از جمله آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، انگلیس،عربستان، - مسائل مرزی ایران و عراق در قرارداد 1975 الجزایر حل شده بود و همچنین با توجه به حمایت کشورهایی از جمله آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، انگلیس،عربستان، کویت، اردن، مصر، یمن جنوبی، بحرین و.

از صدام علیه ایران، دلایل این جنگ را صرفاً نمی توان یکسری تفکرات جاه طلبانه و شخصی صدام و حزبش یا برخی اختلافات مرزی دانست به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری اولین نظام متکی بر آراء مردم در منطقه ای خاص ازنظر ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک و با شعارها و اقدامات ضد استکباری، وقوع جنگی قریب الوقوع علیه آن دور از ذهن نبود.

به طوری که با سقوط شاه ایران، ستون نظامی ساختار امنیتی متمایل به غرب منطقه فروپاشید و منطقه خلیج فارس با بحران خلأ قدرت طرفداران غرب مواجه شد و موازنه قوا در میان کشورهای منطقه و در سطح دو ابرقدرت بر هم خورد.

[1] به طوری که انقلاب شرایط جدیدی را در ایران پدید آورد و پیامی که از ایران صادر می شد، نشان می داد که نظام متفاوتی در ایران در حال شکل گرفتن است و باید مهار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر ماهیت جنگ ایران و عراق

مروری بر ماهیت جنگ ایران و عراق