مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-13سياسي

عوامل کاهش دهنده رزق در زندگی


وقتی در جامعه ای، عملی مانند ربا به صورت عادی تبدیل شود، در گوشه ای دیگر از آن جامعه فقر پدید می آید، زمانی که اعمالی مانند کلاهبرداری، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک کارشناس مذهبی گفت: وقتی در جامعه ای، عملی مانند ربا به صورت عادی تبدیل شود، در گوشه ای دیگر از آن جامعه فقر پدید می آید، زمانی که اعمالی مانند کلاهبرداری، دروغ گفتن و حق دیگران را خوردن در جامعه عادی شود، کمبود رزق گریبان افراد را می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید نادری در گفت وگو با ایسنا در خصوص تعریف رزق، اظهار کرد: براساس آیات سوره هود و برخی دیگر از آیات قرآن کریم، رزق هر جنبنده ای بر خدا واجب است، این واجب بودن از خارج بر پروردگار تحمیل نشده و این امر در ذات پروردگار نهفته است.

وی افزود: این سوال پیش می آید که اگر رزق موجودات بر خداوند واجب است، چگونه می توان فقر انسان ها را توجیه کرد؟ در پاسخ باید گفت که انسان ها می توانند با اعمال و رفتار خود، مانع از رسیدن رزق شوند، در بسیاری ازمکان ها و زمان ها، اقتضای دریافت رزق وجود دارد، اما مانعی توسط فرد یا جامعه پیش می آید.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 96 سوره اعراف در خصوص عوامل افزایش دهنده رزق، تصریح کرد: اگر بندگان ایمان آورده و تقوای الهی را پیشه کنند، خداوند برکات را از آسمان ها و زمین بر آن ها جاری می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل کاهش دهنده رزق در زندگی

عوامل کاهش دهنده رزق در زندگی