مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-13اقتصادي

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می شود


نماینده مردم بابل در مجلس نیاز به واردات برنج را سالانه 400 هزار تن ذکر کرد و گفت: سالانه تا 800 هزار تن واردات برنج خارجی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علی کریمی فیروزجوایی در گفتگو با خبرنگار مهر توقف واردات برنج را ضروری دانست و افزود: واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه محصول داخلی به زیان اقتصاد برنجکاران و کشور است.

نماینده مردم بابل میزان تولید برنج داخلی را سالانه 2میلیون و600 هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود 80 درصد این میزان در استان های شمالی کشور تولید می شود.

این نماینده نیاز داخل کشور به واردات برنج را سالانه 400 هزار تن ذکر کرد وافزود: متأسفانه سالانه تا 800 هزارتن برنج خارجی وارد کشور می شود که مازاد بر نیاز است.

عضو خانه ملت سرانه مصرف برنج هر ایرانی را 36 کیلو گرم دانست وافزود: در صورت حمایت همه جانبه دولت کشتکاران برنج شمال تمامی نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تأمین می کنند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از افزایش سرسام آور نهاده های تولید بویژه سموم کشاورزی در سالهای اخیر افزود: افزایش غیر منطقی هزینه های تولید تأثیر زیادی بر کاهش این محصول استراتژیک دارد.

عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم تاکید کرد: سیاست قطعی دولت جدید و مجلس حمایت از تولیدات داخلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می شود

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می شود