مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 03:102021-09-12پزشكي

استرس شغلی و شیوه های مدیریت آن


یک متخصص طب کار و بیماری های شغلی در همدان به بیان مفهوم استرس شغلی پرداخت و گفت: وقتی بین تقاضای شغلی با توانایی فرد در انجام کار مورد نظر، عدم تعادل به وجود می آید فرد دچار استرس شغلی می شود.

- ایسنا/همدان یک متخصص طب کار و بیماری های شغلی در همدان به بیان مفهوم استرس شغلی پرداخت و گفت: وقتی بین تقاضای شغلی با توانایی فرد در انجام کار مورد نظر، عدم تعادل به وجود می آید فرد دچار استرس شغلی می شود.

دکتر سیدمحمد اسماعیل تقوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی بین تقاضای شغلی با توانایی فرد در انجام کار مورد نظر، عدم تعادل به وجود می آید و پیامد ناشی از موفق نشدن شاغل مهم باشد، فرد دچار استرس می شود همچنین وقتی در محیط کار از فرد شاغل چیزی می خواهند، اما ممکن است توانایی کافی در انجام آن وظیفه را نداشته باشد در آنصورت فرد دچار استرس شغلی می شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه مدل های مختلفی برای استرس وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مطرح ترین آنها، مدل عدم تعادل بین تلاش و پاداش است به گونه ای که پاداش یا حقوق فرد کمتر از میزان کاری است که فرد انجام می دهد.

وی به انواع عوامل استرس زای محیط کار اشاره کرد و افزود: استرسورها به گروه های مختلفی طبقه بندی می شوند که از جمله آنها شامل تغییرات در محیط کار مانند تغییرات مدیریتی، ارتباطات کاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس شغلی و شیوه های مدیریت آن

استرس شغلی و شیوه های مدیریت آن