مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 14:152021-09-12اقتصادي

کاهش برداشت آب ذوب آهن از زاینده رود با استفاده از طرح پساب


مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، از کاهش برداشت آب از زاینده رود و جایگزینی پساب به جای آن تا سه سال آینده خبر داد.

- ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، از کاهش برداشت آب از زاینده رود و جایگزینی پساب به جای آن تا سه سال آینده خبر داد.

منصور یزدی زاده با اشاره به کاهش تولید چدن به دلیل کمبود آب در این واحد صنعتی، اظهار کرد: با اجرای طرح استفاده از پساب بجای آب زاینده رود که به روش BOT عملیاتی خواهد شد تا سه سال آینده میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه میانگین فعلی تولید چدن 7500 تن در روز است، گفت: پیش بینی ما از تولید چدن بطور میانگین روزانه 8500 تن است که به دلیل کمبود آب هنوز به این رقم نرسیدیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال روند خوبی در تولید چدن داشتیم، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده باید در سال 1400, بیش از 3 میلیون تن چدن تولید کنیم که اگر روند کمبود آب ادامه دار نشود تا عدد 2 میلیون و 750 هزار تن خواهیم رسید، اما درصورت تامین نشدن آب مورد نیاز این رقم محقق نخواهد شد.

وی افزود: ذوب آهن هم اکنون بخشی از آب مورد نیاز خود را از پساب تامین می کند و طبق قانون امکان برداشت یک مترمکعب در ثانیه از آب زاینده رود را دارد که البته هم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش برداشت آب ذوب آهن از زاینده رود با استفاده از طرح پساب

کاهش برداشت آب ذوب آهن از زاینده رود با استفاده از طرح پساب