مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 10:102021-09-12سياسي

آیت الله اشراقی؛ سفر ابدی در غوغای سال 60


با این که داماد امام خمینی و معتمد و امین رهبر فقید و از مؤثرترین روحانیون صدر انقلاب بود اما تلاش او برای میانجی گری بین بنی صدر و سران حزب جمهوری اسلامی بیش از هر فعالیت دیگر او در خاطره ها مانده اگر چه به نتیجه نرسید.

- عصر ایران- امروز چهلمین سالگرد درگذشت آیت الله شهاب الدین اشراقی است که اگرچه به عنوان داماد امام خمینی شهرت دارد اما تنها داماد رهبر فقید انقلاب نبود.

امین و معتمد و مشاور ویژه امام خمینی و از مؤثرترین چهره های صدر انقلاب بود که هر جا اختلافی درمی گرفت به نمایندگی از جانب امام، مأموریت می یافت.

با این ویژگی طبیعی بود که برای جلوگیری از تشدید اختلافات جریانان سیاسی و مخالفت با تندروی ها بکوشد و نمایندگی ابوالحسن بنی صدر اولین رییس جمهوری ایران در هیأت سه نفره حل اختلاف را هم پذیرفت.

این هیأت پس از ماجرای 14 اسفند 1359 و در پی تنش شدید میان ابوالحسن بنی صدر رییس جمهوری از یک طرف و آیت الله بهشتی رییس دیوان عالی کشور ( معادل رییس قوه قضاییه) و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی، هاشمی رفسنجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمد علی رجایی نخست وزیر از طرف دیگر تشکیل و قرار شد هر یک از طرفین نماینده ای انتخاب کند و امام نیز نماینده ای تا هیأت سه نفره به اختلافات رسیدگی و چاره اندیشی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اشراقی؛ سفر ابدی در غوغای سال 60

آیت الله اشراقی؛ سفر ابدی در غوغای سال 60