مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-12سياسي

بی خبری، خوش خبری نیست


«آیا می توان به طور کامل از اخبار دور ماند و آیا چنین نگاهی به معنای تضمین سلامت روان است؟» - آیا می توان به طور کامل از اخبار دور ماند و آیا چنین نگاهی به معنای تضمین سلامت روان است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: پیش از تلفن های هوشمند، تنها دریچه هایی که اخبار را به اطلاع مردم می رساندند محدود به رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی می شدند و افراد در زمانی محدود در جریان اخبار قرار می گرفتند.

تا یک دهه پیش این صدای اخبار تلویزیون و رادیو بود که اهل خانه را در جریان جدیدترین اتفاقات جهان قرار می داد.

حالا که تلفن های هوشمند به عضو جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده اند، اخبار نیز پیوند عمیق تری با عادات روزانه افراد مختلف پیدا کرده اند و همین پیوند عمیق موجب شده است تا برخی از نگرانی هجوم اخبار به خصوص اخبار منفی بر سلامت روان صحبت کنند.

در این میان عده ای نیز با نگاهی افراطی در جبهه مخالفان مطالعه اخبار قد علم کرده اند و پیشنهادهایی برای حذف اخبار ارائه می دهند.

دورماندن از اخبار برای حفظ سلامت روان، ادعایی است که برای بررسی آن به سراغ دو روانشناس رفته ایم تا به ما بگویند آیا می توان به طور کامل از اخبار دور ماند و آیا چنین نگاهی به معنای تضمین سلامت روان است؟ سارا گلستانی، روانشناس، در همان ابتدای بحث آب پاکی را روی دست مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی خبری، خوش خبری نیست

بی خبری، خوش خبری نیست