مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-12بين الملل

بلر: عربستان با ثروت نفتی خود در حال تبلیغ دیدگاهی افراطی از اسلام است


نخست وزیر اسبق بریتانیا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که عربستان سعودی با ثروت عظیم نفتی اش در حال تبلیغ دیدگاهی افراطی از اسلام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تونی بلر نخست وزیر اسبق بریتانیا همزمان با سالگرد حملات 11 سپتامبر و در جریان کنفرانس استراتژی اروپایی یالتا (YES) در اوکراین که توسط فرید زکریا مجری شبکه CNN برگزار شد، گفت که عربستان سعودی با ثروت هنگفت نفتی خود، در حال تبلیغ دیدگاهی افراطی، بنیادی، قدیمی و کاملاً عقب مانده از اسلام است.

بلر حملات تروریستی 11 سپتامبر را رویدادی تلقی کرد که جهان را تغییر داد.

وی گفت: این حملات باعث ایجاد اضطرابی عظیم در جهان شد چرا که آنها (آمریکا) نمی دانستند آیا حملات بیشتری در راه است یا خیر.

نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین مدعی شد که آنها از ترس حملات مشابه به انگلیس، حریم هوایی این کشور و زیرساخت های مربوط به آن را بستند.

بلر ادامه داد که اولین تصمیم این بود که در کنار آمریکا بایستند و آمریکا نباید به تنهایی با این مسئله روبرو شود و این مرحله جدیدی از سیاست بود.

وی در پاسخ به پرسش فرید زکریا درباره عربستان سعودی به عنوان متحدی مهم برای غرب، گفت که رهبران غربی از ریشه های تهدید جدید آگاهی کامل ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلر: عربستان با ثروت نفتی خود در حال تبلیغ دیدگاهی افراطی از اسلام است

بلر: عربستان با ثروت نفتی خود در حال تبلیغ دیدگاهی افراطی از اسلام است