مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-12اقتصادي

زیان خودروسازان ربطی به نحوه مدیریت ندارد


دولت برای کنترل تورم و مهار قیمت های نجومی خودرو در بازار، خودرو سازان را ملزم به فروش دستوری کرد، یعنی دخیل نکردن افزایش بهای ارز و مواد اولیه در قیمت تمام شده محصول.

نتیجه مشخص است: تحمیل زیان به شرکت های خودر سازی و آسیب به زنجیره تولید که از قضا در میان مدت دود آن بیش از همه به چشم مصرف کننده خواهد رفت.

قیمت خودرو این روزها به دلیل فرمول غلط قیمت گذاری افسارگسیخته است و فشارش را مردم تحمل می کنندو سودش را دلالان می برند دراین بین چه کسانی چوب لای چرخ توسعه می گذارند ؟ مردم سالاری آنلاین نوشت، چوب را برداشتن و به واسطه ها تاختن، کارخانه را متهم کردن، قطعه ساز را عامل اصلی گرانی دانستن و هزار و یک بهانه دیگر و آدرس های غلط درمورد گرانی خودرو به مردم می دهند،دلیل اصلی گرانی خودرو بر افزایش نهاده های تولید ، نرخ تورم بالای 40 درصد و افزایش نرخ ارز و ساختاردولتی برمی گردد.

نتیجه قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو نه تنها موجب افزایش رفاه مردم نشده بلکه با آسیب به بنیان تولید، زیان سهامداران شرکت های تولیدکننده خودرو را در برداشته است.

اگر کمی موشکافانه به این موضوع بنگریم، به حسابهای دو دوتایی روشنتری می رسیم به نحوی که آشکار می شود ، آنالیز تولید خودرو چندان هم مشکل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان خودروسازان ربطی به نحوه مدیریت ندارد

زیان خودروسازان ربطی به نحوه مدیریت ندارد