مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-12پزشكي

افراد چاق بخوانند


افراد نباید انتظار داشته باشند که به راحتی و در مدتی کوتاه وزنشان کم شود چرا که در رژِیم های سختگیرانه احتمال بازگشت دوباره وزن وجود دارد.

- افزایش وزن یکی از مشکلاتی است که برخی افراد با آن روبرو هستند و شیوع بیماری کرونا و کم تحرکی هم این روزها به آن دامن زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، بی تحرکی و اختلال در تیرویید و هیپوتالاموس را از علت های چاقی نام برد و گفت: برخی از بیماری ها نظیر سکته و سرطان نیز با افزایش چاقی شیوع بیشتری پیدا می کند.

دکتر مهرنوش صمدی افزود: علاوه بر ژنتیک، دریافت بیش از حد انرژی، استرس و افسردگی، مصرف دارو هایی همچون کورتون ها، دارو های ضد افسردگی و دارو های ضد بارداری با تاثیری که روی اشتها می گذارند باعث چاقی می شوند.

وی به کسانی که قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارند هم یادآوری کرد استفاده از مکمل های غذایی که به صورت تجاری هستند نمی تواند به کاهش وزن کمک کند و جنبه درمانی ندارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: اغلب مکمل هایی که تبلیغ می شوند غیر استاندارد بوده و به صورت غیر مجاز در باشگاه های ورزشی فروخته می شوند و استفاده خودسرانه از آنها بدون مشورت با پزشک می تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد چاق بخوانند

افراد چاق بخوانند