مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 00:502021-09-11حوادث

شیوه های کلاهبرداری های مجازی را بیشتر بشناسید


سودجویانی که با سواستفاده از شرایط، وقایع و مناسبت های روز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی می کنند، این بار راهپیمایی اربعین و سفر به کشور عراق را دستمایه سواستفاده از مردم قرار داده اند.

- موضوعی که پلیس فتا درباره آن هشدار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ازچندگاهی بسته به شرایط، وقوع رویدادی خاص یا حتی مناسبتی تقویمی، گروهی از سودجویان هستند که با سواستفاده از وضعیت پیش آمده به دنبال اخاذی و کلاهبرداری از مردم باشند.

کلاهبردارانی که فضای مجازی بستر مناسب تری را برای اقدامات مجرمانه آنان فراهم کرده است.

این دسته از کلاهبرداران یک روز با سواستفاده از نگرانی مردم پیرامون شیوع کرونا، آگهی فروش واکسن یا برخی از داروهای کمیاب مقابله با این ویروس را منتشر می کنند و روزی دیگر به دنبال سواستفاده از عواطف و احساسات مردم پیرامون حادثه ای نظیر سیل و زلزله در کشور، درگاه های جعلی دریافت کمک های نقدی را ایجاد می کنند.

این دسته از سودجویان حتی به کنکور سراسری، بسته معیشتی، وام کم بهره، پیش فروش خودرو، مسکن ارزان قیمت، آموزش آنلاین، حراج آخر فصل، تورهای مسافرتی، محدودیت های ترافیکی کرونا و .

هم رحم نکرده اند و هربار با شیوه ها و روش های اغوا کننده و فریبنده به دنبال خالی کردن حساب بانکی مردم یا سواستفاده از اطلاعات ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه های کلاهبرداری های مجازی را بیشتر بشناسید

شیوه های کلاهبرداری های مجازی را بیشتر بشناسید