مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 19:052021-09-11بين الملل

اتحادیه اروپا درپی امضای توافقنامه امنیتی باهمسایگان افغانستان


اتحادیه اروپا بدنبال آن است تا با همسایگان افغانستان از جمله ایران و برخی کشورهای دیگر توافقنامه امنیتی امضا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا در نظر دارد تا با همسایگان افغانستان از جمله ایران و برخی کشورهای دیگر توافقنامه امنیتی امضا کند.

گفته شده این توافقنامه با این هدف است که در صورت تبدیل طالبان به یک نیروی ناپایدار، اتحادیه اروپا حمایت خود از همسایگان و کشورهای مجاور افغانستان را افزایش دهد.

این توافق نامه پیشنهادی از سوی آلمان و فرانسه و با عنوان توافق جامع اتحادیه اروپا با کشورهای ایران، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان دنبال شده است.

در این طرح پیشنهادی همچنین نام کشورهای دیگری همچون نروژ، ترکیه، آمریکا و انگلیس به عنوان شرکای مالی مشاهده می شود و در آن چهار موضوع امنیت و ثبات در قالب اقدامات ضد تروریسم، مهاجرت و جلوگیری از قاچاق انسان، حمایت بشردوستانه از افغانستان و همکاری و توسعه اقتصادی در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که پیشتر جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه آماده گفت وگو و برقراری رابطه با حکومت جدید طالبان است به شرطی که این گروه به حقوق بشر از جمله حقوق زنان احترام بگذارد و از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا درپی امضای توافقنامه امنیتی باهمسایگان افغانستان

اتحادیه اروپا درپی امضای توافقنامه امنیتی باهمسایگان افغانستان