مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 16:052021-09-11اقتصادي

شرایط عجیب یک شرکت قطعه ساز برای زنان کارگر


رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگران از شرایط قرون وسطایی یک شرکت قطعه سازی در اطراف تهران برای زنان کارگر مبنی بر ممانعت از فرزندآوری کارگران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خانم گلپور رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگران امروز در نشست تشکل های کارگری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما تشکل های زیادی در باب زنان کارگری نداریم، بسیاری از زنان کارگر بیمه نیستند، در حالی که مانند مردان و یا حتی بیشتر از آنها کار می کنند.

وی گفت: برخی از زنان با حقوق پایین ماهی 500 هزار تا یک میلیون تومان هم کار می کنند و مشکلات بنیادی در قرارداد کارگری زنان وجود دارد.

در برخی از قراردادهای کارگری برای زنان کمتر از 30 روز قرارداد می بندند یا چک سفید امضا و سفته می گیرند که اگر یک روز شکایتی کرد آن چک یا سفته را به اجرا می گذارند.

گلپور ادامه داد: متأسفانه در یک کارخانه قطعه سازی به نام کروز در 9 کیلومتری تهران پنج سال است که از زنان کارگر استفاده می شود، اما در قرارداد نانوشته ای زنان کارگر حق ازدواج و یا فرزندآوری ندارند و ما هرچه فریاد زدیم، صدایمان به جایی نرسید.

حتی خواستیم رایگان در اختیار وزارت کار قرار دهند حتی در این جلسه جایی برای خبرنگاران که جزیی از جامعه کارگری هستند، پیش بینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط عجیب یک شرکت قطعه ساز برای زنان کارگر

شرایط عجیب یک شرکت قطعه ساز برای زنان کارگر