مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 15:452021-09-11بين الملل

دام بن لادن برای واشنگتن در افغانستان


رهبر تشکیلات القاعده در آخرین اظهارات خود اعلام کرده بود، دامی برای واشنگتن در افغانستان پهن کرده که به تحقیر آمریکا منتهی خواهد شد.

- رهبر تشکیلات القاعده در آخرین اظهارات خود اعلام کرده بود، دامی برای واشنگتن در افغانستان پهن کرده که به تحقیر آمریکا منتهی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، بیست سال پیش و مشخصاً هفت هفته پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده، حمید میر آخرین روزنامه نگاری بود که با اسامه بن لادن، رهبر سابق تشکیلات القاعده در اوج حملات آمریکا در افغانستان دیدار و مصاحبه کرد.

این روزنامه نگار پاکستانی در مقاله ای که توسط روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر شده است، گفت: رهبر القاعده (در آن زمان) مباهات کرد که دامی را پهن کرده است که با تحقیر ایالات متحده در افغانستان پایان می یابد درست مانند اتفافی که برای اتحاد جماهیر شوروی افتاد.

میر افزود: پیش بینی های بن لادن دو دهه بعد محقق شد.

آمریکایی ها ممکن است به سبب اینکه توانستند با تعقیب و کشتن او تلافی کنند، کمی آرامش پیدا کنند اما تصویر بزرگتر، آرامش بخش نیست.

این روزنامه نگار پاکستانی با بیان اینکه القاعده هنوز در افغانستان است و شاخه های آن به جنگ در سایر نقاط جهان ادامه می دهند، خاطرنشان کرد، ظهور داعش نشان داده است که حتی افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام بن لادن برای واشنگتن در افغانستان

دام بن لادن برای واشنگتن در افغانستان