مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 15:052021-09-11اقتصادي

ضرورت اجرای واردات در مقابل صادرات برای رفع تعهد ارزی


تراز تجاری کشور هم اکنون مثبت شده و اگر دولت موضوع صادرات را جدی بگیرد، می تواند با اختصاص ارز حاصل از صادرات برای واردات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از اکسپورتنا، محمد لاهوتی از ضرورت اجرای واردات در برابر صادرات برای رفع تعهدات ارزی خبرداد و گفت: تراز تجاری کشور هم اکنون مثبت شده و اگر دولت موضوع صادرات را جدی بگیرد، می تواند با اختصاص ارز حاصل از صادرات برای واردات، ارزهای نفتی را برای زیرساختها هزینه نماید.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران افزود: هم اکنون تراز تجاری کشور به نفع صادرات مثبت شده است.

با افزایش صادرات و رشد درآمد های ارزی دولت می تواند فهرست وارداتی کشور را که با محدودیت های کنونی تنظیم شده و به سمت تامین بیشتر مواد اولیه کارخانجات گسترش داده و مشکل موجود در تامین مواد اولیه را رفع کند.

وی بیان داشت: اگر دولت موضوع صادرات را جدی بگیرد قطعا می تواند با اختصاص ارز حاصل از صادرات برای واردات، ارز های نفتی را در بخش زیرساخت هزینه کند.

از سال 97 به بعد که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، شدیدتر شد تنها روزنه ای که می توانست بخشی از زیان های تحریم را جبران کند صادرات بود که متاسفانه به دلیل سیاست گذاری های نابجا و غیرمنطقی این فرصت از دست رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اجرای واردات در مقابل صادرات برای رفع تعهد ارزی

ضرورت اجرای واردات در مقابل صادرات برای رفع تعهد ارزی