مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 11:302021-09-11اقتصادي

ماموریت اصلی مجلس و وزیر جدید اقتصاد برای تسهیل فضای کسب وکار


از آنجا که مصائب اخذ مجوز، از اصلی ترین موانع پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان است، بهبود محیط کسب وکار یکی از مهم ترین ماموریت های وزارت اقتصاد در چند سال گذشته بوده است.

- ؛ در این راستا وزارت اقتصاد با همکاری اتاق بازرگانی و تعدادی از دستگاه ها، اقدام به ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب وکار نمود.

هدف از ایجاد چنین مجموعه ای تسهیل شروع کسب وکار بود، اما درنهایت تنها تسهیل ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص صورت گرفت.

با این وجود هرچند این اقدام چندان با شرایط واقعی کشور متناسب نبود، اما همین اقدام حداقلی نیز تنها در 5 مرکز استان کشور راه اندازی شد و درواقع عموم مردم ایران از این اقدام منفعتی کسب نکردند.

در همین راستا دژپسند، وزیر سابق اقتصاد، راه اندازی پنجره واحد الکترونیک شروع کسب وکار را در طی سه ماه، در تیر ماه سال 99 وعده داد.

اما با وجود گذشت ماه ها از این قول وزیر، الکترونیکی کردن تعداد محدودی خدمت، که به صورت فیزیکی تمام هماهنگی های آن انجام شده است، بر زمین ماند.

هرچند دیوان سالاری کشور آنقدر آزاردهنده و مانع تراش است که ثبت شرکت سهامی خاص نیز تا قبل از ایجاد پنجره واحد حدود شش ماه طول می کشید، اما ثبت شرکت تنها یکی از هفتادخان شروع کسب وکار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت اصلی مجلس و وزیر جدید اقتصاد برای تسهیل فضای کسب وکار

ماموریت اصلی مجلس و وزیر جدید اقتصاد برای تسهیل فضای کسب وکار