مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-11پزشكي

تاثیر گرمایش زمین بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری های صعب العلاج


دانشمندان در تازه ترین مطالعات خود درباره تاثیر گرمایش زمین بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری های جدی از جمله سرطان و نارسایی قلبی هشدار دادند.

- جی پلاس ، به نقل ازیورونیوز، گرمایش زمین بر سلامتی انسان ها از بزرگسالان تا کودکان تاثیر منفی می گذارد و باعث ایجاد مشکلات قلبی، سرطان، بیماری های عفونی و آلرژی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این هشدار درباره آسیب های انسانی ناشی از تغییرات اقلیمی، در بیشتر از 200 عنوان از مهم ترین نشریات علمی جهان منتشر شده است و صد ها دانشمند آن را امضا کرده اند.

بر اساس آنچه در این مقاله آمده، آسیب شناسی تغییرات آب و هوایی نشان می دهد که مشکلاتی نظیر کم آبی و موج گرما روی کره زمین، به جز نارسایی های تنفسی و قلبی، به آسیب های خطرناک دیگری مانند سرطان پوست، عفونت های گرمسیری مانند تب دنگی، عوارض بارداری و اختلالات روانی منجر می شود.

سر اندرو هاینز، پژوهشگر اپیدمیولوژیست بریتانیایی می گوید: اکثر مردم تغییر آب و هوا را تهدیدی برای محیط زیست می دانند که البته این درست است، اما این پدیده همچنین تهدیدی برای سلامتی ما، برای سلامت نسل امروز و نسل فرداست.

اگر واقعا تغییرات آب و هوایی را تهدیدی برای سلامتی خود بدانیم، این امر باید همه ما را به تلاشی واقعی برای کاهش انتشار گاز های خانگی سوق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر گرمایش زمین بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری های صعب العلاج

تاثیر گرمایش زمین بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری های صعب العلاج