مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-11سياسي

پرونده ثبت جهانی هگمتانه پاییز به یونسکو ارسال می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: پرونده نهایی ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تکمیل شده و پاییز سال جاری به یونسکو ارسال می شود.

- پرونده ثبت جهانی "هگمتانه" پاییز به یونسکو ارسال می شود ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: پرونده نهایی ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" تکمیل شده و پاییز سال جاری به یونسکو ارسال می شود.

علی مالمیر شنبه 20 شهریورماه در حاشیه بازدید از موزه منطقه ای غرب کشور، بیان کرد: محوطه 31 هکتاری هگمتانه تبدیل به یک کارگاه شده و در حال حاضر شش کارگاه فعال در حوزه های مرمت، اجرای زیرساخت های گردشگری، موزه منطقه ای و اقدامات حفاظتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه هایی که در سیاست گذاری پیش بینی شده خواناسازی برج و باروها و حصارهای هگمتانه است، افزود: بر اساس نظر باستان شناسان این قسمت به دوره هخامنشی و ماد برمی گردد و علاوه بر خواناسازی، اقدامات حفاظتی نیز برای این قسمت در حال انجام است.

مالمیر با اشاره به اینکه خواناسازی برج و باروهای هگمتانه یکی از مهمترین پروژه های در حال انجام است، اضافه کرد: این کار باید تداوم پیدا کند، همچنین خواناسازی در بخش های اساسی که پیش بینی شده و مطالعاتش انجام گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی هگمتانه پاییز به یونسکو ارسال می شود

پرونده ثبت جهانی هگمتانه پاییز به یونسکو ارسال می شود