مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-11اقتصادي

خاموشی در زمستان هم ادامه دارد؟


روز گذشته وزیر نفت از کاهش 30 درصدی ذخیره سوخت نیروگاه ها و تلاش برای افزایش ذخیره سوخت مایع آن ها خبر داد که همین موضوع نگرانی هایی را برای تامین برق زمستان به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنطور که جواد اوجی گفته سال گذشته در فصل سرما روزانه 140 تا 150 میلیون مترمکعب کمبود گاز وجود داشت که با محدودیت ارسال گاز طبیعی به صنایع و بخش نیروگاهی و جایگزین کردن سوخت مایع، جبران شد.

امسال باتوجه به اینکه ما در زمینه تولید گاز طبیعی رقم اضافه ای نخواهیم داشت و مصرف در بخش های خانگی، صنایع و نیروگاهی هم نسبت به پارسال با افزایش 10 درصدی روبه رو می شود، پیش بینی می کنیم در فصل سرد سال (دی و بهمن ماه) روزانه با 200 میلیون مترمکعب کسری گاز روبه رو شویم که طبق برنامه ریزی ها برای جایگزینی با سوخت مایع، سعی می کنیم هموطنان مان دچار مشکل نشوند.

به گفته وی روزانه 260 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه ها تحویل داده می شود و امید می رود با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تأمین سوخت زمستانی گاز بخش خانگی داشته باشیم.

صحبت های وزیر نفت به احتمال وقوع خاموشی های زمستان قوت بخشید، هرچند که از چند ماه پیش نیز مسوولان برقی هشدارهایی را در مورد خاموشی های زمستان داده بودند، مصطفی رجبی مشهدی- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی در زمستان هم ادامه دارد؟

خاموشی در زمستان هم ادامه دارد؟