مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:202021-09-11اجتماعي

80 بنای تاریخی آذربایجان غربی امسال مرمت و احیا می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از مرمت و احیای 80 بنای تاریخی در استان خبر داد.

- با بیان اینکه هزار و 700 اثر ثبت شده ملی در استان وجود دارد که 227 مورد از این آثار شامل پل ها، بناها، خانه ها و قلعه های تاریخی نیازمند عملیات مرمتی و ادامه دار است، افزود: امسال 80 بنای تاریخی مرمت و احیا می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد دو بنای تاریخی مدرسه 22 بهمن و ساختمان اربابی دیزج سیاوس توسط دو دستگاه اجرایی مرمت و بازسازی شده است، که پس از تجهیز به عنوان موزه مدرسه و موزه بانک بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جباری با اشاره به اینکه سالانه بین 100 تا 150 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت، مرمت و صیانت از بناها لازم است، افزود: اکنون بنای تاریخی قلعه جوق، شهربانی ماکو و کلیسای سفید مراکان، در شهرستان خوی کاروانسرای دره خان، در پلدشت سد پناه کندی، در تکاب حمام تاریخی روستای یورقون آغاج و دور باش، خانه اربابی این روستا، بقعه یعقوب انصاری، ساختمان صدا و سیمای ارومیه، مسجد قره آغاج و وکیل باشی، مدرسه رازی و قلعه بردوک و سد جمال اباد در انتظار مرمت اضطراری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از اجرای 60 طرح سرمایه گذاری با اعتبار دو هزار و 800 میلیارد ریال در استان خبرداد و گفت: با بهره بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 بنای تاریخی آذربایجان غربی امسال مرمت و احیا می شود

80 بنای تاریخی آذربایجان غربی امسال مرمت و احیا می شود