مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-11پزشكي

افسردگی کودکان را جدی بگیریم


یک کارشناس سلامت روان با تاکید بر لزوم توجه جدی به علائم افسردگی در گروه های مختلف سنی و جنسی، افسردگی در نوجوانان را به دلیل آنکه این افراد به رشد و تکامل بالایی به لحاظ کنترل هیجانات نرسیده اند، - ایسنا/فارس یک کارشناس سلامت روان با تاکید بر لزوم توجه جدی به علائم افسردگی در گروه های مختلف سنی و جنسی، افسردگی در نوجوانان را به دلیل آنکه این افراد به رشد و تکامل بالایی به لحاظ کنترل هیجانات نرسیده اند، عامل مهمی در بروز واکنش های هیجانی و افزایش ریسک خودکشی، دانست.

مهین انصاری فرد، شنبه 20 شهریور در یک کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته پیشگیری از خودکشی برگزار شد، گفت: نوجوانی دوره ای است که افراد از نظر هیجانی به رشد و تکامل بالایی رسیده اند، اما بخشی از مغز که مسوول کنترل هیجانات است، به طور کامل شکل نگرفته، بنابراین شاهد بروز هیجانات بسیار زیاد و در اغلب موارد غیر قابل کنترل در نوجوانان هستیم.

این کارشناس روانشناسی افزود: در این دوره سنی اگر نوجوان، غمگین، مضطرب یا افسرده شود، ممکن است یکی از راه حل های آنی او اقدام به خودکشی است.

در مواردی نیز نوجوان نه به دلیل اختلال روانی، بلکه به دنبال اختلاف با والدین دست به چنین عملی می زند؛ بنابراین در دوره نوجوانی به دلیل اینکه منطق کامل شکل نگرفته و هیجان پررنگ است، ریسک خودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی کودکان را جدی بگیریم

افسردگی کودکان را جدی بگیریم