مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 01:152021-09-10اقتصادي

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور دراستان


مدیر امور باغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: انگور (ره شه) سیاه باغات دیم مریوان به دلیل کیفیت بسیار بالا به طلای سیاه کردستان معروف است، - زاهد حاجی میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه سطح زیر کشت انگور (ره شه) در باغات استان 17 هزار هکتار است، اظهار کرد: سالانه 126 هزار تن  انگور در استان تولید و برداشت می شود.

مدیر امور باغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان کشت انگور (ره شه) استان در کشت دیم 13 هزار هکتار و در کشت آبی پنج هزار تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی شده امسال 126 هزار تن انگور (ره شه) در کردستان برداشت شود.

وی اظهار کرد: ارقام غالب انگور در کشت دیم ، ره شه، خوشه و در کشت آبی شامل کشمشی قرمز و سفید، عسکری، فخری و یاقوتی است.

مدیر امور باغات سازمان جهاد کشاورزی کردستان متوسط عملکرد تولید انگور سیاه دیم را 7،5 تن در هکتار و در کشت آبی 12،8 تن در هکتار ذکر کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان مریوان از حیث تولید و برداشت انگور (ره شه) دیم جایگاه نخست اول استان را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: پس از آن شهرستان های سروآباد و بانه و در کشت آبی شهرستان های سنندج، بیجار و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم و بیشتر به صورت تولید و از دهه نخست شهریور برداشت آن آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور دراستان

انگور دیم مریوان، طلای سیاه کردستان/پیش بینی برداشت 126 هزار تن انگور دراستان