مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 05:202021-09-10اقتصادي

مقاومت خودروسازان در برابر مصوبه جدید شواری رقابت


پس از گذشت دو هفته از اعلام مصوبه جدید شورای رقابت در سهیم شدن خریداران در بخشی از خودرو با پیش پرداخت، سایپا اعلام کرده تا تعیین تکلیف شدن این مصوبه پیش فروش خودروها متوقف خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، اوایل شهریورماه امسال بود که شورای رقابت در مصوبه ای جدید اعلام کرد خریداران در بخشی از خودرو با پیش پرداخت سهیم هستند و خودروسازان هم حق پیش فروش خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده را نخواهند داشت.

در مصوبه شورای رقابت آمده است: چنانچه مراجع ذی صلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچ گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقی مانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

بدیهی است .

البته رضا شیوا رییس شورای رقابت در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص مصوبه شورای رقابت که در آن خریداران در بخشی از قیمت خودرو سهیم خواهند بود، گفته است: در این مصوبه ما دغدغه جدی خریداران خودرو را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که مصرف کننده با توجه به مبلغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت خودروسازان در برابر مصوبه جدید شواری رقابت

مقاومت خودروسازان در برابر مصوبه جدید شواری رقابت