مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-10اقتصادي

افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه پس از آیدا


طولانی شدن تعطیلی تولید نفت خلیج مکزیکو پس از توفند آیدا فرصت خوبی را برای روسیه به منظور توسعه سهمش از بازار نفت آمریکا ایجاد کرده است.

- طولانی شدن تعطیلی تولید نفت خلیج مکزیکو پس از توفند آیدا فرصت خوبی را برای روسیه به منظور توسعه سهمش از بازار نفت آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واردات نفت اورال روسیه به آمریکا در سپتامبر و اکتبر افزایش خواهد یافت زیرا 77 درصد از تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا با گذشت 10 روز از فرود توفند آیدا در سواحل لوییزیانا، تعطیل مانده است.

تقاضای پالایشگاههای منطقه گلف کاست برای نفت همزمان با توقف عرضه خلیج مکزیکو باعث شده است قیمت نفت ترش مدیوم روسیه که کیفیتی مشابه گریدهای تولید شده در خلیج مکزیکو دارد، تقویت شود.

اگرچه خرید نفت اورال روسیه برای پالایشگاههای آمریکایی غیرمعمول نیست اما تقاضای خرید پس از توفند آیدا، از قیمتها پشتیبانی کرده است.

نفت اورال در بالاترین رکورد هفت ماه اخیر معامله می شود و پیشنهاد خرید آن روز چهارشنبه یک دلار و پنج سنت پایینتر از نفت برنت بود در حالی که این اختلاف قیمت پیش از طوفان، یک دلار و 95 سنت بود.

قیمتها حتی با وجود چشم انداز عرضه بیشتر از سوی اوپک، تقویت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه پس از آیدا

افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه پس از آیدا