مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 18:502021-09-09بين الملل

خروج نظامیان آمریکایی از عربستان سعودی؛ ترس از یمن یا مجازات ریاض؟


یک پایگاه خبری یمنی با انتشار گزارشی تأکید کرد که آمریکا قصد دارد نیروهای خود را از عربستان سعودی خارج کند؛ اقدامی که زنگ خطری برای ریاض به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های آمریکا اخیرا خبر دادند که دولت کلی ملغی نمی شود.

تحلیلگرانی هم هستند که تأکید دارند، رویکرد آمریکا برای خروج نیروهایش از عربستان، به خاطر هراس از پیامدهای افزایش حملات هوایی نیروهای یمنی در عمق سعودی است؛ بویژه اینکه عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن اخیرا به ریاض و ابوظبی هشدار داد که همه خاک کشور خود را آزاد خواهد کرد.

در همین ارتباط، عبدالخالق عبدالله مشاور سابق ولیعهد ابوظبی هفته جاری تأکید کرد که واشنگتن حاضر نیست به نیابت از کشورهای عربی، وارد جنگ شود.

وی  خبر داد که آمریکا دیگر قصد ندارد از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمایت کند.

وی در توییتی نوشت: وزرای خارجه و دفاع آمریکا در منطقه، حامل یک پیام از واشنگتن هستند مبنی بر اینکه آمریکا از [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] دفاع نخواهد کرد .

به گفته این دیپلمات اماراتی، پیام وزرای دفاع و خارجه آمریکا همچنین این است که از امروز به بعد، آمریکا دیگر به خاطر نفت خلیج فارس، وارد هیچ جنگی نخواهد شد؛ لذا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر سر دوراهی قرار دارند و اینکه چگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج نظامیان آمریکایی از عربستان سعودی؛ ترس از یمن یا مجازات ریاض؟

خروج نظامیان آمریکایی از عربستان سعودی؛ ترس از یمن یا مجازات ریاض؟