مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 17:402021-09-09اقتصادي

مخزن سدهای خوزستان حدود 13 درصد آب دارند


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در تابستان سال جاری 20 پروژه در این استان طراحی شده است، گفت: مخزن سدهای خوزستان حدود 13 درصد آب دارند.

- ، فرهاد ایزدجو پنجشنبه شب در جلسه قرارگاه سه گانه محرومیت زدایی استان خوزستان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: حجم مفید سد گتوند تا تراز 195 متر، سد دز تا تراز 305 متر و در سد کرخه با احتساب 300 میلیون مترمکعب تخلیه سد سیمره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از شهریور تا آبان امسال بیلان مصرفی در حوضه آبریز کارون با توجه به نیازهای ناخالص کشت های جدید که جهاد پیشنهاد داده و کُلزا و چغندر جزو آن است، منفی 218 میلیون مترمکعب و در حوزه دز منفی 457 میلیون مترمکعب می شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خبر داد: در مجموع کل مخازن استان خوزستان حدود 13 درصد (حدود یک میلیارد و 686 میلیون مترمکعب) آب وجود دارد که در سال گذشته 6 میلیارد و 475 میلیون مترمکعب در مخازن استان وجود داشت که با این حساب از سال گذشته تاکنون 74 درصد کاهش آب در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه دز مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه و به منظور وقوع خسارت برای کشاورزان بیمه محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین در حوزه کرخه کاهش دبی داریم و یک سری مشکلاتی در کرخه نور پیش آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخزن سدهای خوزستان حدود 13 درصد آب دارند

مخزن سدهای خوزستان حدود 13 درصد آب دارند